user account یا حساب کاربری ویندوز ، مجموعه ای از اطلاعات است که دسترسی های مجاز شما به فایل ها و پوشه ها ، تغییراتی که می توانید در کامپیوتر ایجاد کنید و تنظیمات شخصی شما مثل تصویر بکگراند دسکتاپ و Screen Saver را به ویندوز اطلاع می دهد . یوزر اکانت به شما امکان می دهد از یک کامپیوتر به صورت اشتراکی با افراد دیگر استفاده نمایید بدون اینکه نگران دیده شدن فایل های شخصی و تنظیمات سیستم خود باشید و هر فردی با نام کاربری و پسورد شخصی خود از کامپیوتر استفاده می نماید .

 

انواع حساب کاربری ویندوز 7 ( انواع user account )

ویندوز 7 دارای حساب های کاربری با سطوح دسترسی مختلفی است ، در این مقاله ما سه نوع حساب کاربری اصلی که برای اکثر کاربران ویندوز قابل مشاهده است و به منظور مدیریت حساب های کاربری از آن ها استفاده می شود را معرفی خواهیم کرد :


Standard user : یوزر هایی که این حساب کاربری به آن ها اختصاص داده می شود کاربر عادی هستند و اجازه دسترسی به نرم افزارها و ویژگی هایی که مدیر به آن ها اجازه داده است را دارند .

Administrator : این اکانت ، اکانت ادمین در ویندوز 7 است و دسترسی کامل به همه ویژگی های سیستم را مثل مدیر اصلی دارا می باشد . هنگام ایجاد تغییر در سیستم ، ممکن است از یوزر ادمین نام کاربری و رمز عبور پرسیده شود .

Guest accounts : این اکانت که اکانت مهمان نام دارد برای افرادی که نیاز به استفاده مداوم برای مدتی از کامپیوتر شما دارند استفاده می شود . به عنوان مثال تعدادی از اقوام برای تعطیلات آخر سال به منزل شما آمده اند و قصد دارند برای چند روز از کامپیوتر شما استفاده نمایند و شما نمی خواهید برای تک تک آن ها به صورت جداگانه حساب کاربری ویندوز بسازید . در چنین مواردی می توانید از ساخت اکانت مهمان در ویندوز 7 استفاده نمایید .

 

نحوه تعریف کاربر در ویندوز 7

برای ساخت یوزر جدید در ویندوز 7 مراحل زیر را دنبال کنید :
1- از قسمت Start ویندوز Control panel را انتخاب کنید .
2- گزینه User Account را انتخاب کنید .

 


3- گزینه Manage another account را انتخاب کنید .

 


4- در پنجره ای که باز می شود گزینه Creat a new account را انتخاب کنید .

 


5- در کادر New account name نام مورد نظر برای اکانت خود را وارد کنید .

 

6- در صورتی که می خواهید اکانت ساخته شده کاربر عادی باشد و قادر به انجام تغییرات در کامپیوتر شما نباشد گزینه Standard user را انتخاب کنید .
7- در صورتی که مایل به ساخت اکانت ادمین در ویندوز 7 هستید گزینه Administrator را انتخاب کنید .
8- دکمه Create Account را انتخاب کنید .

نکته 1 : در صورتی که مایلید بدانید که چرا اکانت مهمان ( Guest account ) در لیست موجود در قسمت Creat a new account مشاهده نمی شود ، دلیل ین امر این است که تنها یک حساب مهمان در ویندوز 7 می تواند وجود داشته باشد و امکان ایجاد چند اکانت مهمان نداریم .
نکته 2 : اکانت جدیدی که شما ساخته اید در لیست اکانت های موجود در کنترل پنل اضافه خواهد شد .
نکته 3 : برای استفاده از اکانت جدیدی که ساخته اید دو روش وجود دارد : اول اینکه از اکانت موجود که در آن هستید log out کرده و  زمانی که صفحه خوش آمدگویی ویندوز باز شد با استفاده از اکانت جدید به سیستم وارد شوید . دوم اینکه با استفاده از گزینه Switch user در قسمت Start ویندوز وارد اکانت جدیدی که ساخته اید شوید .

 

ساخت اکانت مهمان در ویندوز 7

چگونه بفهمیم اکانت مهمان در ویندوز ما فعال است یا خیر ؟

زمانی که کامپیوتر خود را روشن می کنید و صفحه خوش آمد گویی ویندوز ظاهر می شود ، لیستی از کلیه اکانت های ساخته شده در کامپیوترتان را مشاهده خواهید کرد . در صورتی که در این لیست گزینه Guest را مشاهده کردید به این معنی است که اکانت مهمان در ویندوز شما فعال است و در غیر این صورت غیر فعال می باشد .

 

طریقه فعال کردن اکانت مهمان در ویندوز 7
1- از قسمت start ویندوز وارد Control panel شده و گزینه user account را انتخاب کنید .
2- گزینه Manage another account را انتخاب نمایید .

 


3- گزینه Guest را انتخاب نمایید .

 

 


4- دکمه Turn on را انتخاب کنید . ( به این نکته توجه داشته باشید که با انتخاب این گزینه اکانت مهمان ویندوز 7 فعال خواهد شد و افرادی که هیچ اکانتی ندارند با انتخاب اکانت مهمان می توانند از کامپیوتر شما استفاده نمایند . البته فایل ها ، پوشه ها و تنظیماتی که برای آن ها رمز گذاشته اید توسط اکانت مهمان قابل مشاهده نیستند )

 

طریقه غیر فعال کردن اکانت مهمان در ویندوز  7

برای غیر فعال کردن اکانت مهمان در ویندوز 7 مراحل 1 تا 3 در قسمت قبلی را انجام داده و در مرحله 4 گزینه Turn off the guest account را انتخاب نمایید .

 

طریقه استفاده از اکانت مهمان در ویندوز 7

برای استفاده از اکانت مهمان در ویندوز 7 دو روش وجود دارد . اول اینکه از اکانتی که در آن هستید log out کرده و با استفاده از اکانت Guest مجددا به سیستم وارد شوید . دوم اینکه با استفاده از switch user در قسمت Start ویندوز و انتخاب اکانت Guest وارد سیستم شوید .

 

حذف اکانت Administrator در ویندوز 7

آموزش حذف اکانت administrator در ویندوز 7
برای حذف اکانت ویندوز 7 مراحل زیر را دنبال کنید :
1- از قسمت استارت ویندوز وارد Control panel شوید و گزینه User Account را انتخاب کنید .
2- گزینه Manage another account را انتخاب کنید .
3- روی اکانتی که مایل به حذف آن هستید کلیک کنید .
4- در صفحه ای که باز می شود Delete the account را انتخاب کنید . در این بخش سه قسمت وجود دارد :

Delete Files : با انتخاب این گزینه اکانت مورد نظر و تمامی فایل هایی که در آن وجود دارد پاک می شود .
Keep Files : با انتخاب این گزینه فقط اکانت پاک می شود و فایل هایی که در آن وجود دارند در حافظه کامپیوتر باقی می مانند و پاک نمی شوند.
Cancel : انصراف از حذف اکانت ویندوز .