ممکن است برای شما هم این موضوع پیش آمده باشد که بخواهید بدون اینکه بصورت فیزیکی در پشت کامپیوتر شخصی قرار بگیرید آن را مدیریت و یا رفع اشکال کنید ، شرکت مایکروسافت برای رفع این مشکل سرویسی به نام Remote Desktop را ارائه داده است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید به کامپیوترهای مختلف در بستر های ارتباطی مختلف از راه دور متصل شوید و کارهای خود را انجام دهید ، در این مقاله در خصوص Remote Desktop برای شما صحبت خواهیم کرد ، در خصوص کاربردها و همچنین چگونگی استفاده از این سرویس صحبت خواهیم کرد و فعال کردن 


نکته: سرویس Remote Desktop از پورت شماره 33899 استفاده می کند ، بنابراین در صورتیکه فایروال شبکه شما این پورت را بسته باشد شما قادر به برقراری ارتباط از راه دور نخواهید بود.این قابلیت به صورت پیش فرض در سیستم عامل ویندوز فعال نمی باشد و شما بایستی در اولین قدم این قابلیت را در ویندوز فعال کنید . توجه داشته باشید که شما بایستی این قابلیت را در کامپیوتر میزبان فعال کنید . 

بر روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب می کنیم. 

Image



حال بر روی گزینه ی Advanced setting link کلیک می کنیم. 

Image



از تب Remote گزینه ی Allow Remote Assistance رو فعال کرده و در قسمت Remote Desktop نیز برای امنیت بیشتر گزینه ی سوم را فعال می کنیم.همچنین شما می توانید نام کاربران مجاز را نیز در این قسمت تعیین کنید . 

Image


Image



استفاده از Remote Desktop 

وقتی که تنظیمات بالا رو انجام دادیم،از منوی Start ،برنامه ی Remote Desktop رو باز میکنیم و اسم یا IP کامپیوتر مقصد رو وارد میکنیم 

Image



ممکنه وقتی بخوایم ارتباط برقرار کنیم،با این قسمت امنیتی مواجه بشیم که میتونیم انتخاب کنیم که دیگه نشون داده نشه. 

Image



در مرحله ی بعدی وقتی بخوایم وارد سیستم میزبان بشیم باید name و password دستگاه میزبان رو وارد کنیم تا ارتباط برقرار بشه.سیستم میزبان حتما باید password داشته باشه. 

Image



حالا میتونیم از دسکتاپ خودمون به کامپیوتر میزبان وارد بشیم و به دسکتاپ و درایوها و اطلاعات اون دسترسی داشته باشیم. 

Image



توی قسمت option میتونیم تنظیمات رو مشخص کنیم.مثلا توی تب Display سایز صفحه ی ریموت و رنگ،کیفیت و غیره... 

Image



وقتی توی محیط میزبان هستیم،صفحه برای میزبان قفل میشه و باید اطمینان پیدا کنیم که میزبان log in نکنه وگرنه ارتباط و دسترسی ما قطع میشه و log out میشیم.

Image