شاید به تازگی دیده باشین که اکثر سلریتی های ایران به سراغ یوتیوب برای نمایش محتوای خود رفتن که خودتون میدونین تو این اوضاع بهترین درآمد درآمد به دلار هست.
ما قصدر داریم در این مطلب به شما اموزش کسب درآمد از یوتیوب رو بزاریم که میدونم خیلی برای شما مفید خواهد بود

پس با ترفند روز همراه باشید...

آیا کسب درآمد از یوتیوب امکان پذیر است؟


در یک کلام کسب درآمد از یوتیوب امکان پذیر است. حتی اگر در ایران هم باشید کسب درآمد مستقیم و غیر مستقیم هم از یوتیوب امکان پذیر خواهد بود.

منظور از کسب درآمد مستقیم از یوتیوب این است که مستقیما از خود یوتیوب پول بگیریم. و منظورم از کسب درآمد غیر مستقیم از یوتیوب هم کسب درآمد به کمک یوتیوب است که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.


چگونه باید با یوتیوب تسویه حساب کنیم؟

اما یک سوال مهمی که اینجا پیش می آید این است که ما که ایران هستیم و تحریم هستیم چطور باید از طریق یوتیوب درآمد حاصله را دریافت کنیم؟ مگه ما تحریم نیستم؟ بله تحریم هستیم و همیشه راه هایی برای دور زدن تحریم برای ما ایرانی ها وجود دارد.

یکی از بهترین راه ها این است که به کمک آشنا و دوستی که در خارج از کشور داریم در یوتیوب عضو شویم و یک کانال راه اندازی کنیم. توجه داشته باشید تمام مراحل را پارتنری که در خارج داریم انجام بده بهتر است. و بعد از آن شما را به عنوان یکی از مدیران کانال انتخاب می کند. خیلی ساده است، فقط کافیه ایمیل شما را به عنوان یکی از مدیران ثبت کند.

از این به بعد دیگه کار تمومه و شما مدیر اصلی کانال هستید. یعنی تمام فعالیت ها برای درآمد زایی را خودتان باید انجام دهید و فقط موقع تسویه حساب پارتنرتان باید اقدام کند. بعد از آن هم از طریق صرافی می تواند پول شما را به حساب ایران تان واریز کند. این یک راه مطمئن و ساده است که یوتیوب به هیچ عنوان به شما شک نمی کند و همه چیز هم قانونی پیش می رود.

روش بعدی این است که یک سرور مجازی تهیه کنید (برای مدت زمان طولانی) که از طریق آن یک حساب پی پال راه اندازی کنید و هم اینکه همه فعالیت های یوتیوبی تون رو از طریق آن انجام دهید. اما این روش ریسکش خیلی بالاست. البته برای باز کردن حساب هم نیاز به آدرس واقعی یک شخصی دارید که در خارج از کشور زندگی می کند. این هم یک مشکل بزرگ برای شماست.


یوتیوب چگونه به شما پول می دهد؟

یوتیوب چگونه پول میدهد؟ این سوال مهمی است که باید دقیقا بدانید. قانونی که یوتیوب برای واریز درآمد به شما دارد این است که اولا کانال شما باید دارای 1000 عضو فعال یا همان Subscribe باشد. و دوم اینکه ویدیو های شما بیش از 4000 دقیقه دیده شده باشند. این به این معنی است که مجموعا 4000 دقیقه از ویدیو های شما دیده شده باشد. حالا ممکن است کلا 5 تا ویدیو داشته باشید که هر کدام از ویدیو ها 10 دقیقه ای باشند و بیش از 100 نفر آن ها را تا آخر دیده باشند. که در مجموع میشه 5000 دقیقه!

قانون دوم این است که شما باید حتما سرویس گوگل ادسنس هم داشته باشید. یعنی باید در آن هم عضو شده باشید چون درآمد شما از طریق گوگل ادسنس پرداخت می شود که عضویت در این سیستم هم راحت است.

نکته بسیار مهم این است که حتما باید مشخصات حساب بانکی تان با مشخصات حساب تان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد. حتی ایمیل تان! منظورم همان مشخصات پارتنر شما در خارج از کشور است. همه چیز باید واقعی و طبیعی باشد. انگار پارتنر شما داره از یوتیوب کسب درآمد می کند. پس باید مشخصاتش همه جا یکی باشد.


فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای شروع کسب درآمد میلیونی از یوتیوب ابتدا باید قسمت کسب درآمد از کانال یوتیوب خود را فعال کنید. این به این معنی است که یوتیوب اجازه دارد تا در ابتدای ویدیوهای شما تبلیغات کلیکی خودش را نمایش دهد. همینطور با فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب تمام نمایش های ویدیوهای شما محاسبه خواهد شد.

برای این منظور به قسمت تنظیمات کانال یوتیوب خود مراجعه کنید. روی گزینه My Channel کلیک کنید و سپس روی دکمه Customize Channel کلیک کنید.

سپس در صفحه باز شده همانند تصویر زیر روی گزینه View additional features کلیک کنید.

در نهایت در صفحه بعدی در قسمت Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید. کار تمام است و کسب درآمد از یوتیوب شما برای کانال تان فعال شده است.


به زودی آموزش تولید محتوا در یوتیوب هم میزاریم. سایت و کانال تلگرامی ما رو دنبال کنید.