آیا می‌دانید مهم‌ترین عوامل مؤثر در تولید محتوای باکیفیت برای یک سایت چه مواردی هستند؟


دوست دارید بهترین مطالب را برای سایت خود ایجاد کنید؟


پس با ما همراه باشید ..


1- تحقیقاتتان را روی کلمات کلیدی به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید :


تحقیقات روی کلمات کلیدی یعنی وقتی می‌خواهید محتوایی تولید کنید؛ ابتدا باید بدانید که مخاطبان آن محتوا برای پیدا کردنش از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. اشراف بر این موضوع به شما کمک می‌کند که مخاطبانتان را راحت‌تر از موتورهای جستجو به سمت سایت خود هدایت کنید.


برای یافتن واژه‌های مد نظر کاربران می‌توانید از ابزارهای رایگانی مانند keyword planner و گوگل ترندز استفاده کنید. یا حتی ابزارهای غیر رایگانی مانند SEMrush .



2- از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید :


در گذشته می توانستید برای سئوی محتوا، کلمات کلیدی آن را به زور درون متن جای دهید. ولی این روش سالهاست که دیگر کارساز نیست.


استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات و 300 واژه ی اول محتوا از جمله روش های به کارگیری کلمات کلیدی در محتوا است. همچنین استفاده از آن در تگ های h1 و h2 مفید است. در متن هم باید از کلمات کلیدی استفاده شود.


اما باید به خاطر داشت که نیازی به تکرار عین کلمه کلیدی در سراسر متن نیست و می توان از واژه های  مترادف و یا بخشی از کلمات کلیدی استفاده کرد.


هنگامیکه کاربر واژه ای را جستجو می کند، قطعاً به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر درباره موضوع خاصی و یا خریدن کالای خاصی است. پس بجای  یک محتوای بی معنی و پر از کلمه کلیدی، محتوای دلخواه او را تولید نمایید.


به خاطر داشته باشید این روش موجب افزایش نرخ کلیک و افزایش تعامل کاربران با سایت خواهد شد.



3- درباره چیزی بنویسید که برای مخاطبان مهم باشد :


ترند یا موضوعات داغ، موضوعاتی هستند که کاربران با اشتیاق در شبکه های اجتماعی آن را دنبال می کنند.


هنگامیکه محتوایی را می نویسید به خاطر داشته باشید که مخاطب نهایی شما گوگل و الگوریتم های ان نیستند. بلکه مخاطب نهایی شما کاربران سایت هستند. بنابراین محتوای خود را با توجه به نیاز و خواسته آنها تولید کنید.


بسیاری از مطالب منتشر شده در سطح وب هیچ دلیل خاصی ندارند و هیچ سیاست مشخصی از تولید محتوا را دنبال نمی کنند. 


به یاد داشته باشید که هیچ کس تجارت شما را بهتر از خودتان نمی شناسد. پس از این قابلیت برای پیشرفت خود استفاده کنید. وقتی می خواهید از یک کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.  اصلاً از استخدام یک نیروی متخصص در این زمینه نهراسید. 


می توانید با کمک یک شرکت خبره در این زمینه محتوای منحصر به فردی تولید کنید که با گسترش زیادی در شبکه های اجتماعی منتشر خواهد شد.



4- محتوای خود را به قدری طولانی بنویسید که بعنوان یک محتوا قابل عرضه باشد :


گوگل به طور رسمی هیچ عدد خاصی را برای طول محتوا اعلام نکرده است. اما کارشناسان مستقل بر این باور هستند که  بهتر است که محتوای شما حداقل 600 کلمه (برخی از متخصصان به حداقل 300 کلمه نیز اشاره کرده اند) باشد.


اما بهتر است که محتوای یک صفحه متنی 2000 کلمه یا بیشتر باشد.


به خاطر داشته باشید که پر مخاطب ترین محتواها در گوگل حداقل 1500 کلمه طول داشته اند.



5- به آنالیز سایت خود دقت کنید :


شما باید بطور مداوم محتوای سایت خود را رصد کنید. برای این کار نرم افزارهای مختلفی موجود است. گوگل آنالیتیکس یکی از محبوبترین این ابزارها است که آنالیز سایت را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. زمان ماندگاری کاربران در سایت، نرخ خروج کاربران از سایت، تعداد صفحه باز شده در هر  Session از جمله مواردی هستند که باید بررسی شوند.


عبارت Session در گوگل به معنی زمانی است که کاربر در سایت مانده است. 

عدم همخوانی خواسته ی مخاطب با مطلب درج شده موجب افزایش نرخ پرش کاربران از صفحه  می شود. 

محتوا تنها دلیل خروج کاربران از سایت نیست. مشکلاتی مانند رابط کاربری ضعیف و  گرافیک زشت هم می تواند به همان میزان باعث خروج کاربران از سایت شود.  



6- ویرایش محتوای درج شده در سایت :


بسیاری از کاربران از ویرایش محتوای قدیمی خود اجتناب می کنند و برخی دیگر مقالات قدیمی خود را به صورت صددرصد تغییر می دهند.  هر دو روش غلط است. ویرایش محتوای قدیمی باید تنها به افزودن مطالب مرتبط جدید و رفع ایرادهای موجود محدود شود. 


محتوایی که تازه ایجاد کرده اید قبل از انتشار باید بازبینی شود. کوچک کردن پاراگراف ها و درج افعال و جملات کوتاه تر از جمله کارهاییست که می توانید انجام دهید.


کمک گرفتن از یک شخص دیگر برای بررسی محتوای تولید شده باعث کاهش میزان خطاها می شود.



7- روابط عمومی سازمان را خودتان بر عهده بگیرید :


عبارت Public Relation یا PR بخشی است که به روابط عمومی شرکت پرداخته و مسئول مراوده با کاربران، محصولات و خدمات سایت است. هر سازمان بصورت دائمی با نظرات و انتقادات کاربران درگیر است. بنابراین می تواند به شما برای درک صحیح تر نیاز مخاطب کمک کند.


در سایت های مختلف به تولید بک لینک و تبلیغات برای سایت خود بپردازید. 


شما بهتر از هر شخص و شرکت دیگر می دانید که بازخورد مخاطبان به کالا و خدمات شما چگونه است و چه بخش هایی باید اصلاح شود.



پایان